Welkom in groep 3.

Op maandag en dinsdag staat juf Marith voor de groep en op woensdag, donderdag en vrijdag staat juf Tessa voor de groep. Elke dag hebben wij een stagiair in de klas die extra ondersteuning biedt en veelal werkt met kleine groepjes leerlingen.

In groep 3 breekt een nieuwe fase aan, van kleuter naar schoolkind. Er is veel aandacht voor de afwisseling tussen spelend leren en formeel leren. Op de ochtenden besteden we veel tijd aan taal- en rekenonderwijs. In groep 3 staat het leren lezen en schrijven centraal. Bij ons in de klas leren kinderen lezen en schrijven aan de hand van de methode Veilig Leren Lezen. Woorden en letters worden op veel verschillende manieren aangeboden en veel ingeoefend. Regelmatig gaan de kinderen extra oefenen op de Chromebook. Het rekenonderwijs geven wij aan de hand van de methode “de wereld in getallen”. In groep 3 staan de getallen tot 20 centraal en leren de kinderen vlot plus- en minsommen tot 10 uitrekenen.

Op de middagen doen wij IPC in onze groep, nieuwsgierigheid en veel ontdekken staat hierin centraal. Wekelijks gaan onze kinderen op woensdag naar het zwembad de Welle voor het schoolzwemmen en kunnen ze hun zwemdiploma's halen.